Ons, a illa do tesouro

Robert Louis Stevenson escribiu que aquela illa gardaba un tesouro, e aquel neno non parou até dar con el.

Moitos nenos como aquel de Stevenson deron co tesouro da illa de Ons, desde Álvaro de las Casas a Staffan Mörling, e o tesouro daba que atopar: non estaba soterrado, nin agachado nunha adega, nin custodiado nunha fortificación. De feito o tesouro de Ons nin siquera se trataba dunha morea de xoias e moedas descansando dentro dun baúl medio enferruxado. Iso si, para atopalo era preciso ser un pouco neno, deixarse emocionar, sintonizar coa emisión das súas ondas.

2/18/2025

REDES

    Despois de ler no 1º trimestre Invisible, de Eloy Moreno, escollemos como seguinte lectura de 2º ESO a obrRedes, coa idea de fomentar a lectura crítica, a reflexión emocional e a conexión entre os temas centrais das dúas novelas: o acoso escolar, a identidade, a amizade e o impacto das redes sociais.


  • Propúxose ao alumnado facer unha análise comparativa das dúas obras, relacionando os temas principais e reflexionando sobre a evolución da narrativa e da mensaxe do autor. Por parellas, o alumnado debía identificar:
    • O conflito central.
    • Os sentimentos dos protagonistas.
    • O papel dos demais personaxes.
    • Como inflúen os medios ou a súa ausencia na historia: invisibilidade / sobreexposición.
  • A partir desta última idea establecemos un debate arredor deses dous extremos, invisibilidade e hipervisibilidade, co fin de estimular o pensamento crítico arredor da identidade dixital e a presión social. O alumnado debía apoiar os seus argumentos con exemplos das obras e experiencias reais (persoais ou coñecidas).
  • Propúxose elaborar en grupo un produto audiovisual reflexionando sobre o uso responsable das redes sociais, que incorporase unhas normas de comportamento en redes, protocolos de denuncia de contido ofensivo e espazos de apoio para quen se sente acosado/a.