Despois de ler no 1º trimestre Invisible, de Eloy Moreno, escollemos como seguinte lectura de 2º ESO a obra Redes, coa idea de fomentar a lectura crítica, a reflexión emocional e a conexión entre os temas centrais das dúas novelas: o acoso escolar, a identidade, a amizade e o impacto das redes sociais.
- Propúxose ao alumnado facer unha análise comparativa das dúas obras, relacionando os temas principais e reflexionando sobre a evolución da narrativa e da mensaxe do autor. Por parellas, o alumnado debía identificar:
- O conflito central.
- Os sentimentos dos protagonistas.
- O papel dos demais personaxes.
- Como inflúen os medios ou a súa ausencia na historia: invisibilidade / sobreexposición.
- A partir desta última idea establecemos un debate arredor deses dous extremos, invisibilidade e hipervisibilidade, co fin de estimular o pensamento crítico arredor da identidade dixital e a presión social. O alumnado debía apoiar os seus argumentos con exemplos das obras e experiencias reais (persoais ou coñecidas).
- Propúxose elaborar en grupo un produto audiovisual reflexionando sobre o uso responsable das redes sociais, que incorporase unhas normas de comportamento en redes, protocolos de denuncia de contido ofensivo e espazos de apoio para quen se sente acosado/a.